Duurzaamheids statement

Dit is wie we zijn, dit is hoe we handelen

Duurzaamheid en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen betekent voor ons, zorgen voor de gebruikers alsmede de makers nu en in de toekomst. Ik geloof dat wij als mens onlosmakelijk verbonden zijn met de aarde. Alles wat we creëren en achterlaten moet bijdragen aan de opbouw van bewustzijn, kwaliteit van leven en zorg voor de planeet.


We werken volgens het principe People-Planet-Profit. MVO, Duurzaamheid zijn termen die perfect passen binnen onze manier van werken. Het is voor ons vanzelfsprekend en natuurlijk. Hieronder zullen we uitvoerig vertellen, hoe en waarom wij doen zoals we doen.

Planet

Onze kruidenmélanges worden gemaakt door de aarde, het zijn namelijk pure kruiden en bloemen. Deze werken op een diep niveau in op de gebruikers. Wij helen onze wonden met kleuren, kruiden en bloemen. Hierdoor kan liefde stromen. We balanceren onszelf en creëren bewustzijn. Wij zijn erbij gebaat te zorgen voor een gezonde leefomgeving: onze kruiden en bloemen zullen anders ernstig vervuild raken en ons meer schade doen dan helen, of zelfs niet meer groeien.


Zuci-Infusions bevat 25 verschillende soorten kruiden en bloemen. Deze worden met de hand geplukt, door tientallen verschillende boeren. Niet alle kruiden zijn inheems, ons product is gemaakt voor universeel gebruik wat het dus vanzelfsprekend maakt, dat we ook kruiden gebruiken die liever op een andere plek op aarde groeien. De kruiden worden in de desbetreffende landen verzameld en vervoerd naar Nederland, per boot of per vrachtwagen. Dit is de milieuvriendelijkste manier, het duurt soms wat langer, maar dat vinden wij niet erg. Onthaasten hoort bij goed zorgen voor jezelf!

Chris Kempers

Planet: De verpakking

  • De verpakking van Zuci-Infusions is geprint op 100% gerecycled FSC-keurmerk papier.
  • Tevens drukt onze drukker watervrij en met inkt op sojabasis.
  • De kruiden worden met de hand ingepakt in een biologisch afbreekbaar folie zakje.
  • We gebruiken tevens losse kruiden, omdat wij van mening zijn dat de energetische waarde van het kruid beter gewaarborgd blijft. Zo hebben we niet het kruidenstof, maar de hele kruiden en bloemen.
  • Wanneer we thee maken van de infusies of mélanges, dan doen wij ze in een T-sacs. T-sacs zijn ongebleekte theefilterzakjes, ze zijn biologisch afbreekbaar en laten geen smaak achter. Het gebruikte filtertje kan zo in de tuin als voeding voor de aarde.


Onze drukker bewaart al zijn drukplaten voor een volgende drukgang om ook op deze manier geen materiaal en geld te verspillen. Op deze foto zie je Chris Kempers voor zijn drukplaten bibliotheek. Daarboven zie je de inkt op sojabasis staan. Wil je ook duurzame druk? Dan is Drukkerij Kempers jouw geschikte partner!

Zuci Infusions hexagonale doosjes

Planet: de vorm

Niet alleen het doosje zelf en de inhoud zijn duurzaam, maar ook de vorm! Wij hebben gekozen voor de hexagram, de vorm van een honingraat. 

Deze vorm een grote symbolische waarde, die bewustzijn creëert. We hebben bewustzijn nodig om op MVO niveau te werken.


De hexagram is een directe verwijzing naar de bijen. Het is een feit dat de bijen het moeilijk hebben. Door de hoge mate aan pesticiden die er gebruikt worden in de land- en tuinbouw sterven de bijen uit. Dit is een probleem, want wij hebben bijen nodig voor de bestuiving van ons voedsel, dit kunnen wij zelf niet overnemen! De bijen laten ons zien, dat wanneer je schadelijke stoffen gebruikt je je systeem zwakker maakt. Dit is bij mensen ook aan de gang, helaas is er nog een (te) grote lobby aan mensen die graag willen doorgaan op de oude manier. Teveel bewerkt voedsel. Allergieën en overgevoeligheden zijn aan de orde van de dag.


Neem de bij als voorbeeld. Alleen door verantwoordelijkheid te nemen voor dat wat je achterlaat kunnen we een gezonde leefomgeving waarborgen voor ons nageslacht.


Ik ben imker en sinds ik in mijn stadstuin in Eindhoven bijenkasten heb staan, hebben mijn buren meer fruit aan hun bomen. Zo dragen wij bij aan de kringloop en kunnen we tevens aan een stukje educatie doen. De bijen laten ons zien over de economie en de baten van de maatschappij. Bijen laten ons zien hoe het anders kan! (zie boek: Nederland: het land van melk en honing, van Tom Bade, Gerben Smid, Fred Tonneijck en René Zanderink)

People

De thee is vanzelfsprekend voor mensen. De werking van het drinken van een kop thee is al eeuwenlang bekend. In combinatie met de kennis van de chakra's heeft deze thee een hele diepe balancerende werking. Wij promoten dat de distributeur; de yoga docent, de therapeut, de wellness eigenaar en de serveerster de thee zelf ook drinken en niet alleen schenken aan hun klanten. Een gebalanceerde ondernemer werkt met meer plezier!


EN: wanneer de smaak bekend is, is het makkelijker adviseren.

alle zuci infusions op een rij in apotherspotten

People: het inpakken

Helaas is onze sociale werkplaats afgehaakt, ze vonden ons een te kleine speler om mee samen te werken. Natuurlijk vinden we dat een verdrietig besluit, maar dat maakt niet dat we bij de pakken neer gaan zitten. 


We zoeken op dit moment een nieuwe partner die ons wil helpen om de prachtige infusies in te pakken. Totdat die nieuwe partner zich aandient, hebben wij het inpak proces weer onder onze vleugels genomen.

Profit

Wij willen de lijntjes zo kort mogelijk houden en wensen geen onnodige tussen stations. Hierdoor kunnen we de prijs beheersbaar houden en aanvaardbaar voor de eindgebruiker. Omdat wij kiezen voor duurzame druk, wat helaas nog kostbaar is, drukt dit op onze financiële middelen. De winst die er echter behaald wordt voor het milieu is ongelooflijk, hierover kan Chris Kempers een boekje opendoen. Dit is dan ook de reden dat wij kiezen voor dit drukproces. Wij dragen een boodschap uit, en dat doen wij tot in de details.


Onze winst zit erin dat het product een grote bewustzijnsslag teweeg brengt bij de drinkers van Zuci-Infusions. Zo begeleiden wij onze distributeurs om Zuci-Infusions onderdeel te laten worden van hun eigen professie, zodat het een eenheid wordt. Wij streven ernaar dat de combinatie van coachingsessie of belevingsmoment, samen met Zuci-Infusions elkaar versterkt en hierdoor een nóg krachtiger uitwerking op de gebruikers kan hebben.


Hierdoor maken we de verbinding van People en Planet naar Profit en zo is de cirkel rond.